BST104 Sayısal Elektronikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST104
Ders İsmi: Sayısal Elektronik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SELAMİ ÇEKİÇ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. SELAMİ ÇEKİÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı Bu derste bilgisayarın bilgisayarın işleyişini kavramak ve sayısal elektronik ile ilgili hakkında temel bilgileri vermek amaçlanmaktadır. Bu sayede bilgisayar programcılarının kullandıkları donanım sisteminin işleyiş ve yapısı hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları kavrayabilme, İkili Sayı Sistemleri, Sayı sistemleri arasında dönüşüm, Lojik(Mantık) Kapılar, Boolean Matematiğini ve Karnough diyagramları, Flip Flop Çeşitleri, Mikroişlemciler mimarileri yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları öğrenme ve sayısal sinyalleri anlayabilme.
2) Sayısal mantık devrelerinde kullanılan sayı sistemlerini(ikili, sekizli, onaltılı, vb.) ve kodlarını anlayabilme.
3) Mantık kapılarını kavrayabilme.
4) Temel Mantık Devrelerini sadeleştirme.
5) Temel Mantık Devrelerini bilgisayar mimarisinde uygulamak
6) Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları öğrenme ve sayısal sinyalleri anlayabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, öğretim elemanıyla tanışma, elektronik sinyallere giriş, analog ve dijital sinyaller, ADC ve DAC Kavramları
2) İkili Sayı Sistemleri, İkili sayı sistemleri arasında matematiksel işlemler
3) Sekizli, Onaltılı Sayı sistemleri ve bu sayı sistemleri arasında matematiksel işlemler, Sayı Sistemleri arasında dönüşüm
4) Temel Mantık İşlemleri, Boolean Cebiri
5) Mantık Kapıları, De Morgan Yöntemi
6) Kapı Seviyesinde Sadeleştirme
7) Karnaugh Haritasının Kullanımı, Değişkenli Karnough Haritası
8) ARA SINAV
9) Kodlayıcı (Encoders), Kod Çözücüler (Decoders)
10) Veri Seçiciler(Multiplexers)
11) Veri Dağıtıcılar(DeMultiplexers)
12) Flip Flop’lar (D tipi, JK Tipi, T Tipi)
13) Kaydediciler (Registers)
14) Sayıcılar(Counters)
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 2 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 29
Ara Sınavlar 15 15
Final 15 15
Toplam İş Yükü 59