Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BST104 | ||||
Ders İsmi: | Sayısal Elektronik | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SELAMİ ÇEKİÇ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. SELAMİ ÇEKİÇ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Bu derste bilgisayarın bilgisayarın işleyişini kavramak ve sayısal elektronik ile ilgili hakkında temel bilgileri vermek amaçlanmaktadır. Bu sayede bilgisayar programcılarının kullandıkları donanım sisteminin işleyiş ve yapısı hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları kavrayabilme, İkili Sayı Sistemleri, Sayı sistemleri arasında dönüşüm, Lojik(Mantık) Kapılar, Boolean Matematiğini ve Karnough diyagramları, Flip Flop Çeşitleri, Mikroişlemciler mimarileri yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları öğrenme ve sayısal sinyalleri anlayabilme. 2) Sayısal mantık devrelerinde kullanılan sayı sistemlerini(ikili, sekizli, onaltılı, vb.) ve kodlarını anlayabilme. 3) Mantık kapılarını kavrayabilme. 4) Temel Mantık Devrelerini sadeleştirme. 5) Temel Mantık Devrelerini bilgisayar mimarisinde uygulamak 6) Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları öğrenme ve sayısal sinyalleri anlayabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, öğretim elemanıyla tanışma, elektronik sinyallere giriş, analog ve dijital sinyaller, ADC ve DAC Kavramları | |
2) | İkili Sayı Sistemleri, İkili sayı sistemleri arasında matematiksel işlemler | |
3) | Sekizli, Onaltılı Sayı sistemleri ve bu sayı sistemleri arasında matematiksel işlemler, Sayı Sistemleri arasında dönüşüm | |
4) | Temel Mantık İşlemleri, Boolean Cebiri | |
5) | Mantık Kapıları, De Morgan Yöntemi | |
6) | Kapı Seviyesinde Sadeleştirme | |
7) | Karnaugh Haritasının Kullanımı, Değişkenli Karnough Haritası | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Kodlayıcı (Encoders), Kod Çözücüler (Decoders) | |
10) | Veri Seçiciler(Multiplexers) | |
11) | Veri Dağıtıcılar(DeMultiplexers) | |
12) | Flip Flop’lar (D tipi, JK Tipi, T Tipi) | |
13) | Kaydediciler (Registers) | |
14) | Sayıcılar(Counters) | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 29 |
Ara Sınavlar | 15 | 15 |
Final | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 59 |