Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BST102 | ||||
Ders İsmi: | Nesne Tabanlı Programlama | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RAHİME BÜŞRA HACIMUSTAFAOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Rahime Büşra Hacımustafaoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gerçek yaşamın bir modellemesi olan nesne tabanlı yazılım mimarisi ile ilgili temel kavramların kavranması ve nesnelerden oluşan yaşam örüntüsünde varlıklar arası ilişkiler hakkında farkındalığın sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Gerçek yaşam örüntülerinin programatik olarak modellenebilmesi için varlıkların analiz edilmesi, tanımlanması, hiyerarşilerinin oluşturularak proje kapsamında bir uzay oluşturulabilmesi için gerekli tanım, teknik ve yaklaşımlar multidisipliner bir şekilde irdelenmekte ve oluşturulan tasarımlar yazılım koduna dönüştürülmektedir. Yazılım geliştirme aracı olarak C# alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nesne tabanlı yazılım geliştirme araçlarıyla kullanıcıların ihtiyacına göre, amacına uygun yazılım mantığını tasarlar ve geliştirir. 2) Geliştirdiği yazılımları farklı donanım ortamlarında grafik etkileri de kullanarak uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. 3) Kalıtım ve çok biçimlilik kavramlarını kullanarak nesneye yönelik C# uygulamaları geliştirir. İş parçacıklarını ve yordamları etkin olarak kullanarak modüler sistem geliştirir. 4) Diziler, Hata yakalama, Giriş/çıkış, dosyaya yazdırma ve okutma, işlemlerini gerçekleştirir. 5) C# projesiyle veri tabanı bağlantısı oluşturur 6) Bir proje problemini ele alarak bütünleşik bir çözüm üretir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş, .NET Core Teknolojisi | Ders notları |
2) | Sınıf Kavramı | Ders notları |
3) | Nesne Kavramı, Referans Nesne İlişkisi | |
4) | Kapsülleme | |
5) | Kalıtım | |
6) | Çokbiçimlilik ve Soyutlama | |
7) | C# Fonksiyonlar, Koşullu durumlar, Operatörler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | C# Döngüler, Diziler | |
10) | C# Hata Yönetimi (Try-Catch) | |
11) | Veri tabanı bağlantısı | |
12) | C# ile Uygulama geliştirme | |
13) | C# ile Uygulama geliştirme | |
14) | C# ile Uygulama geliştirme | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | - |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 0 |
Laboratuvar | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 15 | 45 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 | ||||
Final | 1 | 50 | 50 | ||||
Toplam İş Yükü | 125 |