BST102 Nesne Tabanlı Programlamaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST102
Ders İsmi: Nesne Tabanlı Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. RAHİME BÜŞRA HACIMUSTAFAOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Rahime Büşra Hacımustafaoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Gerçek yaşamın bir modellemesi olan nesne tabanlı yazılım mimarisi ile ilgili temel kavramların kavranması ve nesnelerden oluşan yaşam örüntüsünde varlıklar arası ilişkiler hakkında farkındalığın sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Gerçek yaşam örüntülerinin programatik olarak modellenebilmesi için varlıkların analiz edilmesi, tanımlanması, hiyerarşilerinin oluşturularak proje kapsamında bir uzay oluşturulabilmesi için gerekli tanım, teknik ve yaklaşımlar multidisipliner bir şekilde irdelenmekte ve oluşturulan tasarımlar yazılım koduna dönüştürülmektedir. Yazılım geliştirme aracı olarak C# alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nesne tabanlı yazılım geliştirme araçlarıyla kullanıcıların ihtiyacına göre, amacına uygun yazılım mantığını tasarlar ve geliştirir.
2) Geliştirdiği yazılımları farklı donanım ortamlarında grafik etkileri de kullanarak uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir.
3) Kalıtım ve çok biçimlilik kavramlarını kullanarak nesneye yönelik C# uygulamaları geliştirir. İş parçacıklarını ve yordamları etkin olarak kullanarak modüler sistem geliştirir.
4) Diziler, Hata yakalama, Giriş/çıkış, dosyaya yazdırma ve okutma, işlemlerini gerçekleştirir.
5) C# projesiyle veri tabanı bağlantısı oluşturur
6) Bir proje problemini ele alarak bütünleşik bir çözüm üretir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş, .NET Core Teknolojisi Ders notları
2) Sınıf Kavramı Ders notları
3) Nesne Kavramı, Referans Nesne İlişkisi
4) Kapsülleme
5) Kalıtım
6) Çokbiçimlilik ve Soyutlama
7) C# Fonksiyonlar, Koşullu durumlar, Operatörler
8) Ara Sınav
9) C# Döngüler, Diziler
10) C# Hata Yönetimi (Try-Catch)
11) Veri tabanı bağlantısı
12) C# ile Uygulama geliştirme
13) C# ile Uygulama geliştirme
14) C# ile Uygulama geliştirme
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 0
Laboratuvar 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 15 45
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 125