BST107 Temel Matematikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Teknolojisi (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Teknolojisi (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST107
Ders İsmi: Temel Matematik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SENA KAÇAR
Dersi Veren(ler): Sena Kaçar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel matematik kavramlarının anlaşılması ve bu matematik becerilerini günlük yaşamda, mesleki ve diğer akademik derslerde kullanabilmesini sağlar. Bu ders, öğrencilere matematiksel düşünme yetenekleri kazandırarak analitik düşünme, problem çözme, verileri yorumlama ve nicel bilgiyi etkili bir şekilde kullanma becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: • Temel Matematik Kavramları
• Problemi Tanımlama ve Formülasyon
• Analitik Düşünme
• Problem Çözme
• Veri Yorumlama

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci, temel matematik kavramlarını anlar, sayılar arasındaki ilişkileri kavrar, aritmetik işlemleri uygular, cebirsel ifadeleri çözer, geometrik kavramları öğrenir.
2) Öğrenci, karmaşık sorunları tanımlama ve matematiksel formülasyon yetenekleri geliştirerek problemleri çözebilme becerisi kazanır.
3) Öğrenci, analitik düşünme becerilerini geliştirir ve karmaşık sorunları analiz ederek etkili çözümler üretebilme yeteneği kazanır.
4) Öğrenci, problem çözme becerilerini geliştirir ve çeşitli zorlukları aşarak etkili çözümler üretebilme yeteneği kazanır.
5) Öğrenci, veri yorumlama becerilerini geliştirir ve bilgi setlerinden anlam çıkararak etkili analizler yapabilme yeteneği kazanır.
6) Birinci ve ikinci derece denklemlerin çözümüne ilişken gerekli kuralları uygular.
7) Verilen cebirsel ifadeyi sadeleştirip, bilinmeyenleri bulma işlemi tamamlanır.
8) Oran orantı sorularını çözerek, verilen ilişkileri anlama ve bilinmeyenleri doğru bir şekilde bulma yeteneği geliştirir.
9) Verilen problemleri matematiksel denklemlerle ifade ederek, çeşitli senaryolarda denklemler oluşturma konusunda başarı elde edilir.
10) Yüzde faiz hesaplamalarını başarıyla gerçekleştirerek, temel faiz kavramlarına hakim olunarak ve çeşitli finansal senaryolarda doğru hesaplamalar yapılabilir.
11) İskonto hesaplamalarında yetkinlik kazanılarak, indirim oranları ve net ödeme miktarlarını doğru bir şekilde belirleme becerisi geliştirilir.
12) Fonksiyon kavramını anlayarak, matematiksel ilişkileri grafikleme ve çeşitli girdi değerleri için çıktıları tahmin etme yeteneği kazanılır.
13) Olasılık hesaplamalarını yapma, permütasyon ve kombinasyon konularında problem çözme yetenekleri kazanarak matematiksel olasılık kavramlarına hakimiyet geliştirilir.
14) Temel geometrik kavramları anlama, geometrik şekilleri tanıma ve bu kavramları kullanarak problem çözme becerisi kazanılarak geometrik düşünme yeteneği geliştirilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kümeler, Sayı kavramları, Temel İşlem Yeteneği
2) Basamak Kavramı Online kaynaklar
3) Asal Sayılar ve Asal Çarpanlar
4) Diziler ve sayı dizilerinde dört işlemler
5) Mutlak Değer ve Eşitsizlikler
6) I. ve II. Dereceden Denklemler
7) Cebirsel İfadeler ve Çarpanlarına Ayırma
8) Oran ve Orantı
9) Denklem Kurma
10) Yüzde – Faiz Hesaplamaları
11) İskonto Hesaplamaları
12) Fonksiyonlar
13) Temel Olasılık Teorisi, Permütasyon , Kombinasyon
14) Temel Geometrik Kavramlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100