BST101 Programlama Temelleri İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST101
Ders İsmi: Programlama Temelleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. RAHİME BÜŞRA HACIMUSTAFAOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Mustafa Koçal
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Python programlama dili kullanılarak, bilgisayar programcılığında çok az ya da hiç deneyime sahip olmayan öğrencileri bilişimsel düşünmeye ve bunun yanı sıra yazılım geliştirmeye hazırlamayı hedefleyen bir derstir. Derste Python dillerin oluşturan öğelerin yanı sıra programlama mantığını ve yazılım geliştirmenin temelleri de öğretilecektir.
Dersin İçeriği: Temel bilgisayar kavramları, Programlamanın temelleri, Değişkenler, İfadeler, Fonksiyonlar, Şartlı ifadeler, Özyineleme, Bereketli fonksiyonlar, Tekrarlamalar, Döngüler, Sicimler, Listeler, Sözlükler, Tanımlama grupları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel bilgisayar ve programlama kavramlarını öğrenir.
2) Bilimsel düşünme yeteneği kazanır.
3) Bilgisayar programlamanın temellerini öğrenir.
4) Problemleri bilgisayar yardımıyla çözme becerileri edinir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, öğretim elemanıyla tanışma, temel bilgisayar kavramları (Merkezi işlem birimi, hafıza, yedekleme, işletim sistemi, algoritma, yazılım, programlama ve Piazza ile tanışma, vs.). Think Python, 2nd Edition, How to Think Like a Computer Scientist, Allen Downey, Green Tea Press (2015).
2) Programlamanın temelleri, değişkenler, ifadeler, deyimler. Ders notları
3) Programlamanın temelleri, değişkenler, ifadeler, deyimler (devam). Ders notları
5) Fonksiyonlar Her Yönüyle Python, 5. Baskı, Fırat Özgül, Kodlab, 2017.
6) Şartlı ifadeler, recursion (özyineleme). Ders notları
7) Bereketli fonksiyonlar Ders notları
8) Ara Sınav Ders notları
9) Tekrarlamalar, döngüler. -
10) Tekrarlamalar, döngüler -
11) Listeler, Sözlükler, Tanımlama Grupları (Tuples) -
12) Listeler, Sözlükler, Tanımlama Grupları (Tuples) -
13) Vaka çalışması: doğru veri yapısı seçimi. -
14) Veri yapıları -
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 4 15 60
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 125