Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO053 | ||||
Ders İsmi: | İleri Python | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Mustafa Koçal | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin ana amacı, Özgün Programlama 1 dersinde kazanılan programlama becerilerini öğrencilerin uygulamasını sağlamaktır. Özellikle, ders gerçek hayatta kullanılan problem çözme metodolojilerini gerçek örnekler üzerinde öğretmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Spam filtrelemeden kullanıcılara film, kitap ve müzik önerisine kadar, ders içeriği çoğunlukla pratik uygulamalara dayanmaktadır. Tüm öğrenciler, derste öğrendiklerini uygulamalı projeler oluşturarak pratiğe dönüştürmelerini sağlayacak bir dizi mini proje tamamlamak zorundadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pratik veri madenciliği tekniklerini (sınıflandırma, kümeleme vb.) öğrenmek. 2) İşbirlikçi filtreleme tekniklerini öğrenin. 3) Belge alımı ve sıralama konularında bilgi edinin. 4) Gelişmiş Python kavramlarıyla (lambda fonksiyonları, dekoratörler, vb.) tanışın. 5) Öğrenilen veri madenciliği tekniklerini gerçek hayatta kullanarak uygulayın. 6) Küçük gruplar halinde projeler üzerinden takım çalışmasını öğrenin. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dosyalar, Veritabanları, Pickle, İstisnalar | Think Py – Ch 14 |
2) | GUI Programlama - Araçlar | |
3) | GUI Programlama - Düzen Yöneticileri | |
4) | GUI Programlama - Olaylar | |
5) | Topluluk Zekası Girişi, Önerilerde Bulunma | |
6) | Topluluk Zekası Girişi, Önerilerde Bulunma (Devam) | Ch 1, 2 |
7) | Topluluk Zekası Girişi, Önerilerde Bulunma (Devam) | Ch 1, 2 |
8) | Topluluk Zekası Girişi, Önerilerde Bulunma (Devam) | Ch 1, 2 |
9) | İşbirlikçi Filtreleme | Ch 2 |
10) | İşbirlikçi Filtreleme (Devam) | Ch 2 |
11) | İşbirlikçi Filtreleme (Devam) | Ch 2 |
12) | Grupları Keşfetme - Hiyerarşik Kümeleme | Ch 3 |
13) | Grupları Keşfetme - Hiyerarşik Kümeleme (Devam) | Ch 3 |
14) | Grupları Keşfetme - k-Means Kümeleme | Ch 3 |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Programming Collective Intelligence by Toby Segaran. O’Reilly Press (2007, 1st edition). |
Diğer Kaynaklar: | Programming Collective Intelligence by Toby Segaran. O’Reilly Press (2007, 1st edition). |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 3 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 3 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 3 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 3 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 3 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 3 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 3 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 3 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 3 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 3 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 3 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 5 | 15 | ||||
Proje | 1 | 30 | 30 | ||||
Ödevler | 2 | 6 | 12 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 87 |