Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO047
Ders İsmi: Uygulamalı Yapay Zeka
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET SELİM ÖVER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Burak Ağgül
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yapay zekaya dair temel kavram ve uygulamalarının anlaşılması, problemlerin analizinde kullanılacak uygun optimizasyon algoritmasına sahip öğrenme algoritmalarının belirlenmesi, örnek problemler yardımıyla elde edilen sonuçların yorumlanması.
Dersin İçeriği: Yapay zekaya giriş ve temel kavramlar, problem analizi ve çözümü, öğrenme, farklı yapay zeka algoritmaları, optimizasyon algoritmaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yapay sinir ağ yapılarının temellerini kavrama.
2) İstatistiksel öğrenmeyi kavrama.
3) Makine öğrenme algoritmaları arasındaki farkı anlayabilme.
4) Yapay zeka algoritmaları kullanarak program yazabilme.
5) Makine öğrenmesi için gerekli optimizasyon algoritmalarını anlama.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yapay Zekaya Giriş
2) Yapay Zekaya Giriş
3) İstatistiksel Öğrenme
4) Makine Öğrenme
5) Derin Öğrenme
6) Rastgele Orman Algoritması
7) Destek Vektör Makineleri
8) Ara Sınav
9) K-En Yakın Komşuluk Algoritması
10) Tekrarlayan Sinir Ağları
11) Çift Yönlü Uzun Kısa Süreli Bellek
12) Evrişimli Sinir Ağları
13) Karar Ağaçları
14) Doğal Dil İşleme
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Christopher M. Bishop, Pattern Recognition and Machine Learning, Springer.
2.Wolfgang Ertel, Introduction to Artificial Intelligence, Second Edition, Springer.
3.Charu C. Aggarwal, Neural Networks and Deep Learning, Springer.
Diğer Kaynaklar: 1. Christopher M. Bishop, Pattern Recognition and Machine Learning, Springer.
2.Wolfgang Ertel, Introduction to Artificial Intelligence, Second Edition, Springer.
3.Charu C. Aggarwal, Neural Networks and Deep Learning, Springer.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir.
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır.
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar.
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir.
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir.
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar.
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir.
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır.
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir.
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir.
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 3
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 3
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 3
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 3
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 3
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 10 1 22
Ara Sınavlar 1 25 1 26
Final 1 30 1 31
Toplam İş Yükü 79