BIL212 Açık Kaynak İşletim Sistemiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BIL212
Ders İsmi: Açık Kaynak İşletim Sistemi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ALPER AKOĞUZ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Sena Kaçar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilerin İşletim sistemlerinin temelleri ve işletim sistemi fonksiyonlarını öğrenebilmelerini, yaygın olarak kullanılan işletim sistemlerinden Linux ve Windows Server İşletim Sisteminin
kurulumundan işletimine kadar detaylı incelemelerini ve diğer İşletim sistemlerinin mevcut sürümleriyle karşılaştırılmalarını ve bu sistemlerin eğitim amaçlı kullanım ilkeleri öğrenebilmelerini sağlamaktır
Dersin İçeriği: İşletim Sistemlerinin temelleri. Donanım ve yazılım etkileşimi. Sunucu işletim sistemlerinin kurulumu, işletilmesi ve bakımı (Linux ve Windows Server ailesi), Bigisayar ve Sağlık

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel işletim sistemleri kavramlarını, çalışma şeklini kullanıcı ve operatör için sunduğu özellikleri açıklayabilir.
2) İşletim sistemlerinin tasarım prensiplerini anlatabilir.
3) Server İşletim Sistemlerinin Kurulumunu Yapabilir
4) Server İşletim Sistemlerinde Web Server, Print Server Kurulumunu Yapabilir
5) Linux İşletim Sistemlerinin Kurulumunu Yapabilir
6) İşletim sisteminin güvenliği ve koruması için gereken yöntemleri tanımlayabilir.
7) Domain'e bilgisayar bağlayabilir
8) Sunucu ağlarını kurabilir ve yönetebilir
9) Bilgisayar ve Cep telefonu kullanımından kaynaklanan sağlık sorunlarını bilir.
10) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak.
11) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
12) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme becerisine sahip olmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletim Sistemleri Kavramlarına Giriş Ön hazırlık gerekmemektedir.
2) İşletim Sistemlerinin Tasarım ve Çalışma Prensipleri Ön hazırlık gerekli değildir.
3) Prosesler ve Process Yönetimi Ön hazırlık gerekli değildir.
4) Kullanıcı ve Sistem Prosesleri Ön hazırlık gerekli değildir.
5) Linux İşletim Sistemleri Ailesi Ön hazırlık gerekli değildir.
6) Linux İşletim Sistemi Üzerinde Uygulamalar Ön hazırlık gerekli değildir.
7) Mobil İşletim Sistemleri, İşletim Sistemlerinin Pazar payları Ön hazırlık gerekli değildir.
8) Vize 1-7. Hafta Tekrarı
9) Bilgisayar ve Sağlık Ön hazırlık gerekli değildir.
10) Windows Server İşletim Sistemi Ön hazırlık gerekli değildir.
11) Windows Server ile Active Directory Kurulumu Ön hazırlık gerekli değildir.
12) Server Domain Yapısı ve Domain Kurulumu Ön hazırlık gerekli değildir.
13) Windows Server DNS, DHCP ve Print Server Kurulumu Ön hazırlık gerekli değildir.
14) Windows Server Web Server Kurulumu 13. Hafta
15) Final 1-14. Hafta Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama, Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım, Onur Ülgen, Karahan Yayıncılık, 2016, ISBN: 9786054454518
Diğer Kaynaklar: Ders slaytları, çıktıları ve kaynak kodları
Introducing Windows Server 2012 R2 Technical Overview, Mitch Tulloch with the Windows Server team
Modern Operating Systems (4th Edition): Andrew S. Tanenbaum,
Linux Servers Paul Cobbaut
Windows Server 2012 Ebook
Windows Server Kurulumu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir.
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır.
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar.
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir.
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir.
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar.
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir.
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır.
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir.
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir.
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 3
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 3
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 3
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 3
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 3
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 3
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 3
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 3
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 3
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 3
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 3
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 3
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 10 3 39
Ödevler 1 7 2 9
Ara Sınavlar 1 15 2 17
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 87