BDT211 Tipografiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDT211
Ders İsmi: Tipografi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ALEV TAŞ
Dersi Veren(ler): Alev TAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tipografik tasarım ile ilgili temel tasarım prensiplerinin öğrenilmesi, tipografinin farklı medyalarda kullanım özelliklerini ve görsel iletişimde tipografinin önemini kavranmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Öğrencilere tipografinin temel unsurları açıklanarak kısa tarihi, kavramlar, fontlar, harf arası, satır arası, tipografik anatomi, hiyerarşi gibi konular örnekler ve uygulamalı olarak Adobe Illustratör, Adobe InDesign programlarıyla anlatılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Renk, doku, kompozisyon, boşluk ve tipografi gibi temel tasarım ilkeleri konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmak
2) Metin, fotoğraf, illüstirasyon ilişkisi öğrenilir.
3) Sayfa düzeni içinde metinin bir leke unsuru olarak kullanımı öğrenilir.
4) Algılama ve tasarlama becerisi kazanmak
5) Temel tasarım problemlerini çözebilme becerisine sahip olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Harf yapısının detaylı incelenmesi ve bir sözcük seçilerek taslak çalışmaların yapılması. Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar.
2) Yazı karakterlerinin sınıflandırılması ve kendi içinde farklılaşması (light, medium, bold, black, italik vb) Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
3) Yazı Karakterinin Seçilmesi Yazıyı tasarımda doğru kullanabilme
4) Tasarımda Tipografinin Önemi ve Örnek çalışmalar.
5) Tipografik Logo Tasarımı
6) Atölye Çalışması
7) Metin düzenleme biçimleri, bloklamalar ve okunabilirliği
8) Yazı karakterlerini tanıma ve türlerine göre metin içinde kullanılması
9) Harflerle oynayarak bir çalışma yapmak
10) Bilgisayarda kompozisyon alternatifleri
11) Kompozisyon alternatiflerinin teslimi ve seçilmesi
12) Proje çalışması
13) Proje çalışması
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
-Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
-Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, Namık Kemal Sarıkavak
-Yazı İnsanlığın Belleği, George Jean
Diğer Kaynaklar: -İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
-Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
-Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, Namık Kemal Sarıkavak
-Yazı İnsanlığın Belleği, George Jean

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 2 3 2 1 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuvar 10 % 5
Uygulama 8 % 0
Ödev 10 % 5
Sunum 8 % 0
Projeler 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 43
Laboratuvar 13 13
Uygulama 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Sunum / Seminer 13 13
Proje 13 13
Ödevler 14 14
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 126