Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BDT211 | ||||
Ders İsmi: | Tipografi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ALEV TAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Alev TAŞ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tipografik tasarım ile ilgili temel tasarım prensiplerinin öğrenilmesi, tipografinin farklı medyalarda kullanım özelliklerini ve görsel iletişimde tipografinin önemini kavranmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere tipografinin temel unsurları açıklanarak kısa tarihi, kavramlar, fontlar, harf arası, satır arası, tipografik anatomi, hiyerarşi gibi konular örnekler ve uygulamalı olarak Adobe Illustratör, Adobe InDesign programlarıyla anlatılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Renk, doku, kompozisyon, boşluk ve tipografi gibi temel tasarım ilkeleri konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmak 2) Metin, fotoğraf, illüstirasyon ilişkisi öğrenilir. 3) Sayfa düzeni içinde metinin bir leke unsuru olarak kullanımı öğrenilir. 4) Algılama ve tasarlama becerisi kazanmak 5) Temel tasarım problemlerini çözebilme becerisine sahip olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Harf yapısının detaylı incelenmesi ve bir sözcük seçilerek taslak çalışmaların yapılması. | Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar. |
2) | Yazı karakterlerinin sınıflandırılması ve kendi içinde farklılaşması (light, medium, bold, black, italik vb) | Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar |
3) | Yazı Karakterinin Seçilmesi | Yazıyı tasarımda doğru kullanabilme |
4) | Tasarımda Tipografinin Önemi ve Örnek çalışmalar. | |
5) | Tipografik Logo Tasarımı | |
6) | Atölye Çalışması | |
7) | Metin düzenleme biçimleri, bloklamalar ve okunabilirliği | |
8) | Yazı karakterlerini tanıma ve türlerine göre metin içinde kullanılması | |
9) | Harflerle oynayarak bir çalışma yapmak | |
10) | Bilgisayarda kompozisyon alternatifleri | |
11) | Kompozisyon alternatiflerinin teslimi ve seçilmesi | |
12) | Proje çalışması | |
13) | Proje çalışması | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | -İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer -Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar -Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, Namık Kemal Sarıkavak -Yazı İnsanlığın Belleği, George Jean |
Diğer Kaynaklar: | -İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer -Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar -Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, Namık Kemal Sarıkavak -Yazı İnsanlığın Belleği, George Jean |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuvar | 10 | % 5 |
Uygulama | 8 | % 0 |
Ödev | 10 | % 5 |
Sunum | 8 | % 0 |
Projeler | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 43 |
Laboratuvar | 13 | 13 |
Uygulama | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Sunum / Seminer | 13 | 13 |
Proje | 13 | 13 |
Ödevler | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 126 |