Kimya (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SWE308
Ders İsmi: Derin Öğrenme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MUHAMMED DAVUD
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Alper Öner
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Derin öğrenmenin temel konseptleri,
• Yapay zekanın iyi tanımlanmış problemleri,
• Derin öğrenme problemlerini çözecek yazılım araçları,
• Olasılık teorisini kullanarak öğrenip anlamlandırabilen akıllı sistemler tasarlama,
• Temel Görüntü İşleme ve Dil Problemleri,
• Bir Derin Öğrenme Projesini takım halinde gerçekleştirme
Dersin İçeriği: Docker, Tensorflow, Yapay Sinir Ağları, Konvolüsyonel Yapay Sinir Ağları, Doğal Dil İşlemeye Giriş, RNN, LSTM, GRU, Tranformers-BERT & NER Derin Pekiştirmeli Öğrenme, Auto-Encoder, GANs, Görüntü İşleme ve Doğal Dil İşleme Uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel bir iyi tanımlanmış derin öğrenme problemini tasarlayabilecek.
2) Derin öğrenme için akıllı bir sistem tasarlayabilecek.
3) Yapay Zeka yöntem ve algoritmalarını kullanarak iyi tanımlanmış bir problemi çözebilecek.
4) Değişik tipte problemlerin çözüm için olasılıksal yaklaşımlar kullanabilecek.
5) Derin öğrenme problemleri için Görüntü işleme ya da Doğal Dil İşleme yöntemleri geliştirebilecek.
6) Makine öğrenmesinin temel methodlarını açıklayabilecek.
7) Python yazılım dili kullanarak Derin Öğrenme sistemleri geliştirebilecek.
8) Bir derin öğrenme projesinde takım halinde çalışabilecek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Docker - GIT
2) Yapay Sinir Ağları -Tensorflow
3) Konvolüsyonel Yapay Sinir Ağları
4) Hyper-Parametre Ayarlaması - Regulasyon
5) Görüntü İşleme için Derin Öğrenme
6) Doğal Dil İşlemeye Giriş
7) Doğal Dil İşleme için Derin Öğrenme
8) LSTM - GRU Layers
9) Tranformers-BERT & NER
10) Simgeleme Öğrenmesi
11) Auto-encoders - Monte Carlo Methodları
12) Derin Pekiştirmeli Öğrenme
13) Generative Adversarial Networks (GANs)
14) Derin Öğrenme Uygulamaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Deep Learning, Ian Goodfellow and Yoshua Bengio and Aaron Courville, MIT
Press, 2016.
Diğer Kaynaklar: Deep Learning with Python, François Chollet, Manning, 2018.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 2 % 20
Projeler 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 6 14 60
Laboratuvar 1 3 14 17
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 8 8 32
Sunum / Seminer 2 4 4 16
Proje 2 4 4 16
Ödevler 2 4 4 16
Final 1 4 4 8
Toplam İş Yükü 165