Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MBG491 | ||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. KAAN ADACAN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ALI ZARRABI Doç. Dr. PINAR ÇAKIR HATIR Dr. Öğr. Üy. HAKAN DARICI Prof. Dr. ELİF AYLİN ÖZÜDOĞRU Dr. Öğr. Üy. ÖYKÜ GÖNÜL GEYİK Dr. Öğr. Üy. ALİ TUĞRUL AKİN Dr. Öğr. Üy. ASLI KUTLU |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencinin seçilen konu kapsamında problem tanımlayarak, çözüme yönelik çalışmalar ile bireysel veya grup olarak bir tez çalışması yapabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencinin danışmanı ile birlikte bitirme konusu belirlemesi, kaynak araştırılması ve veri toplanması, ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi ve kendi çalışma alanı ile karşılaştırması, problem çözümü ve tartışılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bireysel olarak bir tez çalışmasını yürütebilme becerisi kazanır, 2) Tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini kazanır, 3) Lisans öğrenimi boyunca edindiği eğitimini bir bilimsel çalışma planlama sürecinde kullanabilir, 4) Uluslararası literatürü tarayarak kendi çalışması ile karşılaştırma ve yorumlama becerisi kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bitirme tezi konularının ve tez danışmanlarının belirlenmesi | |
2) | Literatür taraması; amaç ve yöntemleri | |
3) | Literatür taraması, bulunan literatür üzerinde tartışma - 1 | |
4) | Literatür taraması, bulunan literatür üzerinde tartışma - 2 | |
5) | Tez çatısının belirlenmesi; içerik, amaç, kapsam, yöntem, özgün katkı - 1 | |
6) | Tez çatısının belirlenmesi; içerik, amaç, kapsam, yöntem, özgün katkı - 2 | |
7) | Tez konusunun proje önerisi olarak hazırlanması | |
8) | Tez konusunun proje önerisi olarak hazırlanması ve sunulması | |
9) | Deneylerin planlanması | |
10) | Deneylerin yürütülmesi, gerekli optimizasyonların / modifikasyonların tartışılması | |
11) | Deneylerin yürütülmesi, gerekli optimizasyonların / modifikasyonların tartışılması | |
12) | Deneylerin yürütülmesi, gerekli optimizasyonların / modifikasyonların tartışılması | |
13) | Deneylerin yürütülmesi, gerekli optimizasyonların / modifikasyonların tartışılması | |
14) | Ödev (yazılı rapor) ve Proje (power point sunum) sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Tez konusu ile ilgili literatür |
Diğer Kaynaklar: | Yoktur |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | ||||||||||||
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | ||||||||||||
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | ||||||||||||
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | ||||||||||||
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | ||||||||||||
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | ||||||||||||
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | |
2) | Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | |
3) | Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | 3 |
5) | Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 2 |
6) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | 3 |
7) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | |
8) | Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | 3 |
10) | En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | |
11) | Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | |
12) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 1 | 13 | |||
Laboratuvar | 13 | 0 | 8 | 104 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 20 | 260 | |||
Proje | 1 | 0 | 30 | 30 | |||
Ödevler | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 427 |