MBG491 Capstone Project 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MBG491
Ders İsmi: Bitirme Projesi 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
15
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. KAAN ADACAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ALI ZARRABI
Doç. Dr. PINAR ÇAKIR HATIR
Dr. Öğr. Üy. HAKAN DARICI
Prof. Dr. ELİF AYLİN ÖZÜDOĞRU
Dr. Öğr. Üy. ÖYKÜ GÖNÜL GEYİK
Dr. Öğr. Üy. ALİ TUĞRUL AKİN
Dr. Öğr. Üy. ASLI KUTLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencinin seçilen konu kapsamında problem tanımlayarak, çözüme yönelik çalışmalar ile bireysel veya grup olarak bir tez çalışması yapabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Öğrencinin danışmanı ile birlikte bitirme konusu belirlemesi, kaynak araştırılması ve veri toplanması, ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi ve kendi çalışma alanı ile karşılaştırması, problem çözümü ve tartışılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bireysel olarak bir tez çalışmasını yürütebilme becerisi kazanır,
2) Tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini kazanır,
3) Lisans öğrenimi boyunca edindiği eğitimini bir bilimsel çalışma planlama sürecinde kullanabilir,
4) Uluslararası literatürü tarayarak kendi çalışması ile karşılaştırma ve yorumlama becerisi kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitirme tezi konularının ve tez danışmanlarının belirlenmesi
2) Literatür taraması; amaç ve yöntemleri
3) Literatür taraması, bulunan literatür üzerinde tartışma - 1
4) Literatür taraması, bulunan literatür üzerinde tartışma - 2
5) Tez çatısının belirlenmesi; içerik, amaç, kapsam, yöntem, özgün katkı - 1
6) Tez çatısının belirlenmesi; içerik, amaç, kapsam, yöntem, özgün katkı - 2
7) Tez konusunun proje önerisi olarak hazırlanması
8) Tez konusunun proje önerisi olarak hazırlanması ve sunulması
9) Deneylerin planlanması
10) Deneylerin yürütülmesi, gerekli optimizasyonların / modifikasyonların tartışılması
11) Deneylerin yürütülmesi, gerekli optimizasyonların / modifikasyonların tartışılması
12) Deneylerin yürütülmesi, gerekli optimizasyonların / modifikasyonların tartışılması
13) Deneylerin yürütülmesi, gerekli optimizasyonların / modifikasyonların tartışılması
14) Ödev (yazılı rapor) ve Proje (power point sunum) sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tez konusu ile ilgili literatür
Diğer Kaynaklar: Yoktur

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir.
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir.
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır.
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir.
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir.
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir.
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır.
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir.
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir.
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir.
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. 3
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. 3
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. 2
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. 3
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir.
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. 3
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır.
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir.
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 50
Projeler 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 1 13
Laboratuvar 13 0 8 104
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 0 20 260
Proje 1 0 30 30
Ödevler 1 0 20 20
Toplam İş Yükü 427