Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MBG308 | ||||
Ders İsmi: | Moleküler Biyoloji Laboratuvar Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. KAAN ADACAN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. EBRU NUR AY |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı yaygın olarak kullanılan moleküler biyoloji ve genetik tekniklerin temellerini tanıtmaktır. Ders içeriğinde öncelikle örnek izolasyon detaylarının verilmesi hedeflenmiş, ardından rekombinant DNA teknolojisi teknikleri ile ilgili bilgilerini geliştirmek ve teorik bilgilerini pratiğe dönüştürmelerine yardımcı olmak için yoğun bir program oluşturulmuştur. Daha sonra teknikler, memeli hücre kültürü, viroloji araştırmaları ve gen manipülasyonları alanlarına kaydırılır. Gerçekten de, son zamanlarda kullanılan moleküler biyoloji tekniklerinin birçok yönü öğrencilere tanıtılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, rekombinant DNA teknolojileri, dizileme, hücre kültürü vb. alanlardaki temel moleküler biyoloji ve genetik yaklaşımı tanıtmaktır. Burada, öğrencilerin vizyonunu genişletmek için bu tekniklerin teorik arka planını uygulama detaylarıyla birlikte sunuyoruz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı biyolojik kaynaklardan örnek izole etmeyi öğrenmiştir 2) Bakteri ve maya gen ifade sistemleri arasındaki temel farkı öğrenmiştir 3) Hücre kültürü teknikleri ile ilgili temel bilgilere hakimdir 4) Protein saflaştırma ve temel karakterizasyon aşamalarını bilmektedir 5) Spektro temelli enzim kinetiği metotlarını detaylı olarak bilmektedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş & Biyolojik tehlike kuralları | |
2) | Nükleik asit izolasyonu | |
3) | Sitogenetik teknikler | |
4) | PZR & Primer tasarımı | |
5) | Klonlama yaklaşımı | |
6) | Gerçek zamanlı PZR | |
7) | Hibridizasyon teknikleri | |
8) | Vize haftası | |
9) | Protein saflaştırma ve karakterizasyon 1 | |
10) | Protein saflaştırma ve karakterizasyon 2 | |
10) | Protein saflaştırma ve karakterizasyon 2 | |
11) | Klasik DNA dizileme yaklaşımları | |
12) | Yeni Nesil dizileme yaklaşımları | |
13) | Enzim kinetiği | |
14) | Epigenetik yaklaşımlar (Metilasyon & Kodlanmamış RNA) | |
15) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Biotechnology, 5th Edition, Cambridge; Molecular Biotechnology: Principles and Applications of Recombinant DNA 4th Edition by Glick, Pasternak and Patten |
Diğer Kaynaklar: | Liteatürde yer alan seçilş yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | ||||||||||||
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | ||||||||||||
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | ||||||||||||
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | ||||||||||||
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | ||||||||||||
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | ||||||||||||
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | |
2) | Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | |
3) | Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | 2 |
5) | Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
6) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | |
7) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | |
8) | Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | 3 |
10) | En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | |
11) | Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | |
12) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuvar | 13 | % 40 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 10 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Laboratuvar | 13 | 0 | 2 | 26 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Küçük Sınavlar | 5 | 0 | 1 | 5 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 10 | 10 | |||
Final | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 139 |